carroedlund.blogg.se

Hej Jag är en tjej som heter Caroline Edlund och bor 3 mil utanför örnsköldsvik och är mamma åt tvilling flickor som är född 2010. Här kommer jag att blogga om mitt liv som är en ständig kamp och att leva med diagnoser!

Fredag!

Publicerad 2016-06-17 14:13:00 i Allmänt,

Hej och välkommen till min nya blogg där jag kommer att skriva hur det är att livet är en evig kamp dagligen och hur det är att leva med mina diagnoser jag har! Jag lider av bipolär sjukdom och adhd och drag av asbergs m.m och missbruksproblematik och ätstörningar och panikångest det är en kamp att orka med sig själv varje dag! Jag har skapat bloggen för att skriva så att folk inte ska behöva känna sig ensammen om dessa problem. Varje dag känner jag mig själv ensammen om dessa problem. Genom mina år har jag ätit upp mot 30 olika mediciner samt massa narkotika klassade medel som dom har proppat i mig genom åren för att jag har mått så fruktantsvärt dåligt i mellan åt så jag har fått lov att lägga in mig på psyket eller missbrukat för att döva för att kunna överleva mig själv! Jag lever drogfri idag har varit drogfri 3 månader nu efter mitt förra återfall. Jag får stöd genom vårdcentralen med provtagningar och antabuss och tilldelat adhd medicin varje vecka! Men vissa dagar är det bara en kamp att ta sig dit då man lider också av panik ångest bland mkt folk.
men det bästa man gör är att gå imot det som är jobbigt så släpper det till slut! Man har en långhistoria om hela mitt liv så jag skulle kunna dela med andra människor om hur faktiskt dåligt behandlad jag har blivit inom vården här samt många andra hur dom har drabbats av hur dålig vård det faktiskt är i örnsköldsvik.
Jag har fått chanser att åka på behandlingshem för att få hjälp men aldrig haft min adhd medicin där så jag har varit så impulsiv och dratt därifrån och inte kunna hållit mig kvar. Men nu har jag sökt hjälp för att få komma till ett behandlingshem då jag lyckats få tillbaka min adhd medicin så jag kan slutföra och koncentrera mig på en långvarig behandling så vill inte komunen hjälpa mig!! Jag har varit i kontakt med chefer alla möjliga och jag ha gjort en överklagan jag har gjort allt jag har kunnat för att få komma iväg till ett behandlingshem i uppsala som faktiskt har DBT KBT och för ätstörningar och för missbruk och där jag kan få ha min adhd medicin men komunen är så jävla gniden och vägra hjälpa mig då jag står på rop på hjälp för att det ska fungera för mig ett drogfritt liv så behöver jag få hjälp det håller inte i längden att sitta hemma och kämpa själv utan behandlingshem! Jag kämpar varje dag vecka med provtagningar här hemma själv så att jag ska få göra en magsäcksoperation till hösten med så jag kan få mitt självförtroende och självkännsla tillbaka som jag har saknat i många år då jag bara tröst ätit och gått upp av mediciner genom åren! Jag behöver få gå DBT för att få jobba med självskadebeteende jag har alddrig själv skärt mig eller sånna saker men jag har låtit folk behandliga mig fysiskt och psykiskt dåligt genom åren för att jag har trott att jag bara förtjänar det efter min barndom! Jag vill verkligen få hjälp att få alla bitar på plats för att kunna leva ett normalt drogfritt liv i längden så jag ska kunna vara en bra mamma igen åt mina tvilling flickor som jag älskar djupt!
Här kommer jag skriva om mitt liv och hur det har sett ut för att andra inte ska känna sig ensammen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela